Thursday, November 16, 2006

Syukran sahabat2ku





Syukran sahabat2ku..
Atas ingatan dan ukhwah ini..
14 Nov 06 bsamaan 22 Syawal 1427H

"Bergeraklah kerana diam bisa mematikan..
Sebesar2 keuntungan ddunia adalah dengan menyibukkan diri pd perkara bermanfaat..
Menyia2kan waktu lebih bahaya dr kematian kerana ia memutuskanmu dari ALLAH dan akhirat sedangkan mati hanya memutuskanmu dr dunia dan isinya"-Ibn Qayyim-
Selamat myambut hari kelahirn..mg sntiasa disinari chy iman dan rahmat darinya
-IhDAl HuSaiNI-
Start a new day..
with a clean HEART..
NO TEARS..
NO FEARS..
NO WORRY..
BE HAPPY..
Have a nice day for U..
Hepi besday..May ALLAH bless you always..
-MuSLimAh EnGiNeEriNG-
SLMT HARI LAHIR SHBATKU..
SMG KDEWASAAN INI MNMBH IMAN DI HATI,
MYUBUR TAQWA DI JIWA.
-ShBT SeJAtI-

Untuk orang yang comel..
Insan yang dirindui..
terimala..
Hepi Besday
Allah bless u
-UKhWahFiLLah-
dan buat sahabat2 lain.. syukran jazilan atas ingatan.. moga ALLAH memberkati kita semua..InsyaALLAH

2 comments:

nik_khoir said...

Hari 14 nov kali ini berakhir dengan sebuah kesedihan di hati ana. After balik klas aritu, dalam perjalanan ke bilik, sampai mperhatikan kejadian alam..ntahlah.. sayu jer rasa hati..menitis-nitis air mata ini.. hati ini begitu merindui Rasulullah saw. Tambahan pula smrtgp ngan adik2 ptg tu pula membincangkan tentang sirah Rasulullah.. Hati ini sedih..sedih melihat keadaan sekarang.. melihat percakaran sesama umat Islam.. kadang2 sudah tidak tahan melihat semua ini.. benar, semoga orang ingin mencari kebenaran.. tapi mengapa sehingga sanggup melupakan kasih sayang??tidak bolehkah kita duduk bersama, berkasih sayang.. atas dasar ukhwah islamiyyah..untuk sama2 mencapai matlamat perjuangan Islam??
Sedih membayangkan bagaimana perasaan Rasulullah melihat umatnya saling bertelagah sesama sendiri?? Astaghfirullah.. maafkan hambaMu ini Ya Allah, andai emosi yang menguasai diri.. Tunjukkan kami jalan yang mustaqim..padaMu kami berserah..
Akhirnya malam itu berakhir dengan linangan air mata, air mata memujuk hati ini.. Bersabarlah.. yakinlah bahawa setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah dariNya..

nik_khoir said...

Shbt "HalawahIman" said;
Kita inginkan hari yang lebih cerah, tetapi Allah lebih tahu hakikatnya hujan perlu diturunkan. Kita sering mahukan keseronokan, jauh sekali kesusahan, tetapi Allah lebih tahu kesusahan itu mgajar kita erti kehidupan. Kita sering inginkan ketenangan, hakikatnya diri ini penuh dengan dosa dan kejahatan. Tetapi manusia xdpt lari dari kesilapan. Semua itu bukanlah satu hukuman, tetapi sebagai tanda ksh sayang agar kita lebih beriman.. Smg kita terus thabat di atas jlnNya.
Bsbrlah sahabatku, yakinlah semua yang berlaku dtg dariNya, yg tentunya tidak Dia jadikan untuk sia2.. Siapa kita shbt? Yang asalnya dari setitis mani yang lahir tanpa tahu apa2, lalu Dia kurniakan ilmu.. Satu demi satu. Peganglah dihatimu, Dialah sebaik2 penolong.
Pesanku, baca Quran banyak2 shg Allah pasti ketemuknmu dgn jawapannya.. Jg diri, La tahzan, Allah ma`ana, adu padaNya, pasti hatimu lapang dan dibuka pintu hikmah