Thursday, March 22, 2007

Bersemangatlah!

Bismillahirrahmanirrahim

Melangkah kaki di awal pg td, suasananya cukup menenangkan hati.. sejuk dan mendamaikan. setelah beberapa minggu cuaca panas di tanah kelantan ini, hari ini Allah turunkan hujan. Alhamdulillah. Dalam perjalanan utk ke ward round pagi tadi, ana memerhatikan hidupan sekeliling yang seolah2 gembira meraikan kedatangan hujan. Terasa rahmatNya melimpah ruah di bumiNya ini. Rumput yang kekuningan dan pokok2 yang berdiri kembali segar dibasahi hujan.Subhanallah, Maha SuciMu Ya Allah, Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang pada makhluk2Mu.

Melihat kejadian alam ini, hati ini ingin jua 'segar' sebagaimana rumput yang kekeringan itu. Setiap hari langkah kaki ini meneruskan perjuangan kehidupan, namun terasa hati ini dalam kelesuan..namun, dalam ujian ini, ana terus membawa bersama harapan mg setiap langkahku di dalam hidup ini bersama redha dan kasih sayangMu Ya Allah. Hati yang agak 'kekeringan' ini, ana cuba 'basahi'nya dengan zikir dan munajat padaNya, dengan bacaan kalamNya, mg ia 'segar' kembali, mg ia bersemangat kembali. Hanya dengan mengingatiNya, itulah penawar hati ini. Allahu rabbi..

(hati ini jua, semakin meruntun utk bertemu wajah2 yang menenangkan hati ini. Mg diizin Allah utk pulang ke rumah kasih sayangku this week. Miss my family a lot!)

No comments: