Monday, April 23, 2007

Rindu..

Ptgni, tiba2 teringat kat si kecil Faqeh. Lalu message dihantar kepada kakak iparku yang tersayang. Sayu hati apabila mendengar khabar dari mereka sekeluarga di Johor. Kakak iparku bersama cahaya mata, Husna yang baru berumur 3 tahun dan si kecil Faqeh 3 bulan. Abang Ngah pula sedang berkhidmat menjadi pendidik di seberang laut. Ingin rasanya diri ini terbang mendapatkan mereka di sana. Apakan daya, amanah akademik masih menuntut diri untuk berada disini. Rindu pada mujahid kecilku, Faqeh...
Syukur, si kecil Faqeh tidak banyak meragam. Baik budaknya, jarang sekali menangis. Mungkin memahami keadaan ibunya dan ayahnya yang jauh di sabah. Kagum dengan kakak iparku yang disayangi, tabahnya sebagai seorang isteri, seorang ibu.. sekalipun berada di tempat orang, demi kasih sayang pada keluarga, segalanya dihadapi dengan hati tenang. Hanya pada Allah tempat bergantung. Mg semua dalam perlindunganNya.

Just miss my family a lotttt... Rindu ibu dan ayah. Dan air mata ini akan menitis mengingati insan2 tersayang ini. Homesickkah diri ini?? mungkin ya mungkin tidak. Tapi, yang pasti air mata ini jatuh kerana rindu pada sebuah anugerah Tuhan yang cukup besar dalam hidup manusia.. iaitu kasih sayang..

No comments: