Wednesday, March 19, 2008

Alhamdulillah..

Bismillahirrahmanirrahim..

Menjelang 08/03/08
Hati sedikit gusar.. bila mendengar desas-desus,bahawa negeri ini bakal bertukar kepimpinannya. Takut pada keadaan masa depan, andai apa yang dikatakan benar2 terjadi. Hanya doa sentiasa dilafazkan.. Doa qunut nazilah juga menjadi doa..
dan Pada hari khamis, saranan agar berpuasa sunat dan pada malamnya sama2 bangun untuk memohon doa pada al-Khaliq kerana sesungguhnya hanya padaNya di mohon segala pertolongan. sesungguhnya, tiada kuasa yang dapat menandingi Kuasa yang Maha Esa.. Allahuakbar!!

"Ya Allah, Engkau Tuhan yang Maha Pengasihani lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya, Engkau yang Maha berkuasa ke atas kami. Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kami. Andai kemenangan itu ketentuanMu, jangan jadikan kami hamba2Mu yang leka dan alpa dengan kemenangan itu, sebaliknya jadikan kami terus kuat melaksanakan tanggungjawab yang diberi.Namun, andai kekalahan itu ketentuanMu, jangan biar kami berputus asa dan mengalah, sebaliknya jadikan kami hamba2Mu yang terus berjuang menyebar syiar Islam."








08/03/08
Alhamdulillah, awal2 pagi lagi, tanggungjawab telah dilaksanakan. Ya Allah, mudah-mudahan langkahku ini adalah sumbangan untuk Islam walau hanya sekadar pangkahan dari tangan.Nasihat agar membaca surah Al-Fiil, sehingga keputusan diumumkan.. Mg Allah memberi bantuan kepada pejuang2Nya..

Menjelang 09/03/08
Sambil2 menyiapkan tugasan, radio kecil menyampai berita tak lekang dari telinga, sambil hati terus berdoa. Menangkan Islam Ya Allah!! Pukul 3, badan&mata meminta untuk rehat dan alhamdulillah, hati telah tersenyum dengan sebuah anugerah Tuhan. Kelantan masih dapat dipertahankan. Alhamdulillah..

09/03/08
Semua yang ditemui pada hari ini bercakap tentangnya.. Tsunami yang melanda kepimpinan negara, membawa sebuah perubahan baru..

Benarlah kata2 Allah, sebagaimana firmanNya dalam surah Ali-Imran, ayat 26:
"Katakanlah: "Wahai Tuhan pemilik kekuasaan, Engkau berikan kekuasaan kepada sesiapa pun yang engkau kehendaki, dan engkau cabut kekuasaan itu dari sesiapa pun yang Engkau kehendaki.engkau muliakan siapa pun yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan sesiapun yang engkau kehendaki.Di tanganMu (wahai Allah) segala kebaikan dan kekayaan. "

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat di hati
hingga nyata benarnya janji Rabbi!!

Masanya untuk mengisi kemenangan!!
Mg Allah beri kekuatan kepada pimpinan untuk melaksanakan syariat Islam!
ALLAHUAKBAR!!


No comments: