Monday, May 18, 2009

Nasihat keramat

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, kesempatan ini ana ingin kongsikan kata-kata keramat yang hadir saat getir diri ini menempuh sebuah ujian perjuangan ilmu. Resah gelisah yang hadir memikirkan keputusan bagi sesuatu ujian yang belum ditempuhi disejukkan dengan ingatan padaNya dan janjiNya di akhirat kelak. Itu yang terbaik.. pupuk Cinta pada akhirat!

~Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia sebab akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya~

Terima kasih diucapkan buat sahabat2 yang dikasihi.. yang dekat disisi atau jauh terpisah namun ntum sekalian tetap dekat di hati. Terima kasih kerana masih tidak melupakan diri ini, terima kasih kerana berada di sisi diri ini.. syukur pada Allah, atas anugerah ukhwahfillah ini..

Pesan seorang guru:
Kejayaan bukannya selalu dimiliki dan bukan juga atas usaha kita semata-mata. Soal utama dan pertama keberkatan dariNya. Bukan hendak menafi titik peluh kita, tapi kita harus sedar adanya Tuhan yang mengatur segala.. Biarpun sejuta ilmu kita dalami, ia tak berharga andai tiada keberkatan dariNya kerana Dia pemilik segala ilmu yang ada, yang tersebar di bumi mahupun yang terahsia di alam maya. Hadirkan dalam hati keinsafan, hanya ilmu menjadi wadah mendekati Tuhan..
~Kak Ct~

Hidup dalam dunia ini untuk bersyukur.
Syukur kepada orang yang menyakitimu kerana dialah orang menabahkan hati kamu.
Bersyukur kepada orang yang menipu kamu kerana dialah orang yang meningkatkan pengetahuan kamu.
Bersyukur kepada orang yang tidak mengendahkan kamu, kerana dialah orang yang mengajarkan kamu berdikari.
Bersyukurlah kepada orang yang menjatuhkan kamu, kerana dialah orang yang memperhebatkan abiliti kamu.
Bersyukurlah kepada orang yang menyeksa kamu, kerana dialah orang yang menguji kesabaran kamu.
Bersyukurlah dari segala ujian dariNya, kerana semuanya meningkatkan iman kamu.
Moga redha Allah sentiasa bersamamu..
~muJAHidah~

Kejayaan hakiki adalah pada hati ini sahabatku.. Pelihara ia sedayamu, nescaya urusan dunia akan dipermudahkan. Teguhkan kepercayaan dan halalkan fikiranmu hanya untuk yang positif.. Usaha sehabis kudrat kerana peluang beramal hanya sekilas.. Allah ada, dekat denganmu.
~HalawahIman~

Buat semua pejuang tersayang..
kiranya EXAM ini medan juangmu, maka bertarunglah sedaya upayamu kerana Allah.
Beberapa waktu berlalu kau telah diperturunkan segala ilmu dari gurumu, maka manfaatkanlah ia semampu akalmu untuk memartabatkan kedudukan ummahmu, bukan semata-mata untuk kepuasan doktor.
Tuhanmu tidak menilai akan natijahnya, tapi yang dinilai ialah kesungguhanmu..
Berjuanglah wahai pejuang, dengan kalimah Tuhanmu, dengan segala ilmu yang telah dipinjamkan sementara kepadamu.. selebihnya, kamu sandarkan pada ketentuanNya..

Juga buat keluarga tersayang.. terima kasih atas dorongan yang tak putus buat diri.. Kalianlah penguat diri ini untuk terus berjuang.. Terima kasih..

Moga-moga kejayaan di tangan. K.Nik adalah idola kepada anak-anak buah dan keluarga.
~kak~

Onie-san, Ganbate!
~Adik~

InsyaAllah, sesiapa berusaha pasti berjaya. Man jadda wa jada!
~Abe Ngoh~

Fa iza ’azamtu fatawakkal ’alalloh!
~Abe Nik~


p/s: terima kasih ya Allah, terima kasih keluargaku, terima kasih sahabat2ku.. terima kasih buat semua.. Alhamdulillah..

No comments: