Thursday, May 17, 2007

Al-fatihah



Firman Allah swt yang bermaksud:
"Katakanlah(wahai Muhammad): Sebenarnya maut yang kamu melarikan diri daripadanya itu, tetaplah ia akan menemui kamu.
Kemudian kamu akan dikembalikan kepada ALLAH yang Mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata.
Lalu ia memberitahu kepada kamu, apa yang telah kamu lakukan (serta) membalasnya."
(Al-Jumuat: 8)
Benarlah kata2 Allah yang Maha Agung..


Hati tidak mampu berkata2. Setelah membaca berita, umpama tak percaya. Akhirnya perkhabaran itu disahkan benar.Hati ana redha.. Dari Allah kita datang, kepadaNya kita kembali..

Kepada yang berkunjung ke laman maya ni..mohon sedekahkan AL FATIHAH dan doa buat seorang sahabat yang ana sayangi, arwah Wan Nur Nadiah Wan Ismail (mrsmkt,kelas N).

Setelah berpisah sewaktu di mrsmkt dahulu, ana tak sempat bertemu dengannya.. Hanya berhubung melalui emel sekali-sekala. Menerima emel darinya bulan lepas, katanya dia selalu juga berkunjung ke husm melawati sepupunya, namun takdir Allah, kami tak dipertemukan. Membaca emelnya yang terakhir, menyentuh hati ini dan terasa merindui dirinya. Terima kasih sahabatku.. atas ukhwah ini. Ku doakan mg kau dirahmatiNya, ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan di kalangan wanita2 syurga.. Ameen..

Benarlah hidup di dunia hanya persinggahan semata..Cukuplah mati sebagai peringatan buat kita, hamba2Nya yang masih diberi peluang meneruskan perjuangan kehidupan ini.Nastaghfirullah hal`adzim..

(Utusan Malaysia,13 Mei07 )

No comments: