Sunday, February 24, 2008

Hadiah

Assalamu'alaikum wbt..

Alhamdulillah.. buat masa ni, ana sedang berusaha menghabiskan buku "111 wasiat Rasulullah saw untuk wanita solehah", hadiah daripada sahabat2 tersayang. Jazakumullah atas hadiah ini sahabat2ku. Buku ini banyak manfaatnya, mengingatkan diri ini pada tanggungjawab seorang muslimah yang perlu dilaksanakan.







Emm..rindu dengan sahabat2.Bila jarang bersama ni, terasa begitu banyak amanah dan hak seorang sahabat yang tak terlaksana. Sekarang, ana selalu buat kerja dengan adik2..he2, seronok gak jadi "orang paling tua" ni..oppss,tak la tua.Kata orang, orang lama banyak pengalaman..(ye ke?)..InsyaAllah, mudah2n masa yang masih diberi Allah ini, membuka lebih peluang pada diri ini berkhidmat dalam perjuangan Islam.Rindu jugak masa bekerja bersama2 sahabat2 dulu..terasa sedih juga bila mengingatkan mereka semua bakal meninggalkan ana di sini. apapun, Alhamdulillah.. Allah masih menghadiahkan ana sahabat2 dan adik2 untuk menemani ana disini..

Sekarang, sahabat2 final year masing2 sedang sibuk dengan exam professional yang bakal hadir. Hanya doa mampu dikirimkan dari kejauhan.. moga Allah kuatkan semangat sahabat2 sekalian dalam menempuh perjuangan ilmu ini.Ana yakin dengan kekuatan dan semangat sahabat2 sekalian. Antum lah bakal pewaris perjuangan Islam!!!..InsyaAllah, tak lama lagi..moga berjaya sebagai doktor muslim.Pasni bleh la berkhidmat, turun ke medan sebenar perjuangan Islam.Our senior really need u all to help them =)..Medan sebenar pasti menjanjikan dugaan dan ujian..mg segalanya dipermudahkan Allah.InsyaAllah, andai ana masih punyai masa yang diberi olehNya, akan ana mengiringi sahabat2 sekalian dalam perjuangan ini.Andai tak sempat bertemu di sini.. mg bertemu di syurgaNya kelak.. insyaAllah


"Aku menyayangi sahabatku dengan segenap jiwaku.
Sahabat yang baik adalah yang seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup dan selepas aku mati.
Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang.
semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri.
Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tak luntur dalam suka dan duka.
Jika aku dapat, aku akan setia padanya"

-Imam Shafie-

No comments: