Sunday, December 28, 2008

Teman baru

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, biiznillah, ana dapat "teman baru".. hehe, sebuah buku.


Keluar ke bandar hujung mingguni, nak cari sesuatu, dan hampir berputus asa untuk mendapatkan sesuatu yang susah nak dapat ni (emm..), tapi hati tetap berdoa mudah2n rezeki untukku ada. Bila menuju ke kedai terakhir, hati dah berkata, klu tak ada, redha.. InsyaAllah, mungkin rezeki di lain hari. Subhanallah, rezeki dari Allah itu tak disangka2. Alhamdulillah, dapat juga barang yang dihajati.

Dengan hati gembira, ana menuju ke kedai buku jaafar rawas (walaupun hampir terbantut nak ke kedai buku tersebut dek hampir berputus asa tadi). Bertemu adik tersayang kat sana. Rasa2nya ramai juga adik2 ana yang books mania ni ye.. hehe. Rambang mata ana melihat buku2 yang baru terbit. Terutamanya buku2 ulasan tok guru. Yang terbaru adalah buku bertajuk "Kisah Cinta dalam Al-Quran~Mengenal Cinta Meraih Allah". Huhu, rasa2nya dah semakin bertambah my next list buku2 untuk dimiliki. Selain buku tersebut antara buku yang dah lama diidamkan adalah Bunga Kebahagiaan, Muhammad saw~insan teladan sepanjang zaman, Bertemu janji Allah~Menyingkap kisah mahsyar yang menyayat hati, Insan Ingatlah!, Kemuncup dalam perjuangan dan banyak lagi. Bleh lihat buku2 ulasan tokguru di link ini http://anbakripublikasdnbhd.blogspot.com/ .
Juga berhajat untuk memiliki buku tulisan Dr. Danial Zainal Abidin seperti Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden, 7 Formula individu Cemerlang dan Tip-tip Cemerlang dari Al-Quran. InsyaAllah, mdh2n suatu hari nanti ada rezeki dari Allah.

At last, ana pilih buku "Tundukkan Hati~Rahsia Keikhlasan Hidup di Dunia Fana". Dan 1 buku istimewa buat seorang shbt, dan majalah kanak2 "Ana Muslim" buat my niece. Dah lama tak belikan Ana Muslim buat KakChik, tapi kena janji rajin2 baca buku sekolah dulu tau..=)


Emm, rasanya saat ni buku Tundukkan Hati ini paling sesuai buat diri. Dalam kekalutan dan stress nak exam, hati perlu diingatkan dengan tujuan dan matlamat hidup, iaitu mencari mardatillah. Beberapa tajuk di dalam buku ini ialah Kejar dunia untuk akhirat, Berusaha mengejar redha Allah, Jgn ikut hawa nafsu jangan panjang angan2, Ayuh!Pupuk cinta pada akhirat, Zuhud:tanda bijaksana, Manfaatkan 5 peluang keemasan, Jadilah manusia yang kaya jiwa dll lagi.. Mdh2n teman baruku ini menjadi pengingat buat diri, tazkirah buat hati. InsyaAllah

p/s: Ayuh! Pupuk cinta pada akhirat ..

1 comment:

alerts said...
This comment has been removed by a blog administrator.