Friday, March 27, 2009

Ku mahu..


Aku hanya mahu jadi orang yang baik..
melakukan kebaikan supaya orang lain mendapat manfaat..
Jika aku tak mampu..
janganlah kiranya aku buat kejahatan..
atau kejahatan dalam kebaikan..
Biarlah aku diam andai aku belum bersedia..
kini aku lemah namun tidak pula aku ingin jadi lemah selama-lamanya..
Aku harap aku kan kuat..
dan aku mohon sangat-sangat
biar aku jadi kuat untuk buat kebaikan..
dengan itu aku berusaha..
dan Engkau saja tempat aku mengadu
kerana Kau teman setia, Ya Allah..
Redhailah aku..

sumber: mfr


p/s: moga hadirku membawa sebuah kebaikan.. insyaAllah

--------------------------------------------------

"Ya Allah, aku ini lemah, maka kuatkanlah aku dalam keredhaanMu,
dan bimbinglah aku kepada kebaikan,
dan jadikanlah Islam itu tempat aku meletakkan keredhaan.
Ya Allah aku ini lemah, maka kuatkanlah aku..
aku ini hina, maka muliakanlah aku,
aku ini miskin, maka kayakanlah aku dan kurniakan rezki padaku.
Ameen.."

No comments: