Tuesday, October 10, 2006

Alhamdulillah..

Alhamdulillah, exam end posting o&g dah selesai. insyaAllah, next week start posting orthopedic plak. Result nya, serahkan pada Allah. Hanya tawakkal padaNya. Dan mudah2n Allah jadikan hati ini hati yang redha padaNya. Allah itu Maha Penyayang pada hamba2Nya dan Dia akan kurniakan apa yang terbaik buat hamba2Nya..

“Walau apa yang terjadi, syukur padaNya, kerana Dia tak pernah salah pada penentuanNya”.
InsyaAllah, moga Allah berikan apa yang terbaik buat diri ini dan sahabat2.
Emm.. tadi kecut perut gak nak exam, 1st time exam clinical untuk 4thyear ni. Kadang-kadang tu rasa tak sanggup nak hadapi situasi ‘kecut perut’ every 6 weeks untuk exam end posting. Tapi nak wak camne, dah lumrah belajar, kenalah ada exam kan. Klu sahabat2 ada petua bernas untuk elakkan nervous nak exam, bleh la share ye.. =)

-pemandangan dari luar rumahku-

Rindunyer kat rumah.. sekarangni tengah buat pertimbangan nak balik umah ke tak hujung minggu ni.. Rindu nak jupe mek, ayah&family (walaupun minggu lepas baru balik umah, he2). Anak saudara ana, amsyar dah pandai jalan. Bla dah pandai jalan ni, aktif sangat...cutenyer...tak sabar nak jupe..
Maaflah ye sahabat2, bila hati dah rindu kat umah, tak tertahan rasanyer, sampai terbawa-bawa dalam blog. Ada 3 mujahid kecil dalam hidup ana sekarang- Amsyar, As Syafie dan Aizat. InsyaAllah, raya ni bleh lah semua berkumpul...

Ramadhan dah berlalu 16 hari.. terasa sekejap sahaja waktu meninggalkan kita. Namun, masa dan kesempatan yang masih berbaki yang diberi Allah ini, kita sama2 manfaatkannye. Banyakkan tadarrus, sedekah, amalan sunat dan perbaiki kualiti ibadah. Mudah2n training kita untuk sebulan ini, menjadi permulaan untuk kita melakukan yang lebih baik di masa hadapan...

Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna.....

Dari Jabir ra. bahwa Nabi saw. bersabda: "Puasa itu perisai yang dipergunakan seorang hamba untuk membentengi dirinya dari siksaan neraka." (HR Ahmad)


No comments: